irc forum,irc forumu,mirc forum,mirc forumu,genel forum,yeni sunucular,irc sunucuları

  irc forum
Geri Git   mIRCForum.Org > Genel Bilgiler > Hobi ve Uğraşlar > Denizcilik

Etiketlenen Kullanıcılar Listesi

 
 
Seçenekler Stil
Alt 14 Ekim 2021, 12:00   #1
Standart Batan 10 Geminin Enkazi

Petrol tankerlerini veya sondaj kulelerini iceren kazalar, buyuk petrol sizintilarina neden olabilirken uluslararasi haberlere konu olur. Ancak bunlar dunya okyanuslarindaki tek petrol kirliligi kaynagi degildir. Ulusal Okyanus ve Atmosfer Idaresi (NOAA) tarafindan yayinlanan 2013 tarihli bir rapora gore, ABD sularinda petrol sizintilari nedeniyle ciddi cevre sorunu olusturan en az 87 batik gemi vakasi vardir. Gecen yuzyilda cesitli noktalarda batan bu gemiler, hala arizalanma riskiyle karsi karsiya olan asinmis tanklarda tutulan milyonlarca galon petrol barindirir.
Pearl Harbor’daki USS Arizona gibi bu batik gemilerden bazilari hala petrol sizdirmaya devam etmektedir. Jacob Luckenbach gibi digerleri, petrolu cikarma ve gemideki delikleri acma girisimlerine ragmen, yillar icinde ara sira petrol sizdirmaya devam etmistir. Bircogu, henuz petrol sizdirmamis, ancak yaslari ve gemideki genis petrol rezervleri nedeniyle bunu yapmakla tehdit eden II. Dunya Savasi donemi tankerleridir. Tasidiklari petrol nedeniyle cevreyi tehdit edebilecek 10 gemi enkazi vardir ve bunlar asagidaki gibidir:


Gulfstate
NOAA’nin listesindeki en yuksek riskli batik olarak adlandirilan tanker Gulfstate, Nisan 1943 yilinda bir Alman denizaltisi tarafindan torpido atilmis ve Florida Keys aciklarinda okyanus yuzeyinin 2.900 fit altina batmistir, ayrica 40’tan fazla murettebat olmustur.
Galveston, Texas’tan Portland, Maine’e giden gemi hicbir zaman bulunamamistir, ancak arastirmacilar gemide hala 3,5 milyon galon bunker yagi olabileceginden endiselenmislerdir, bunker yagi buyuk gemilere guc saglamak icin kullanilan agir, oldukca kirletici petrol turudur. Bir sizinti yalnizca Florida’nin mercan resiflerini ve deniz yasamini tehdit etmekle kalmaz, ayni zamanda Kuzey Carolina’nin Dis Bankalari kadar kuzeydeki kiyi topluluklarini da tehdit eder. NOAA, durumunu belirlemek ve iceride ne kadar petrol kaldigini ogrenmek icin geminin yerinin tespit edilmesini onermistir.



USS Arizona
Batan 10 Geminin Enkazi7 Aralik 1941 sabahi, USS Arizona bombalanmis ve Pearl Harbor’a surpriz bir Japon saldirisiyla batmistir ve bu gemide 1,5 milyon galon bunker yagi yukludur. Bu yakitin cogu, 1.177 askerin olumune ve iki bucuk gun boyunca yanmasina neden olan atesli patlamada kaybedilmesine ragmen, iceride tahminen 500.000 galon yag kaldigi tahmin edilmektedir.


USS Arizona’nin petrol rezervleri gunde iki ila dokuz litre kadar yavas yavas limana sizmistir. Petrol, Honolulu civarinda bulunan USS Arizona Aniti’nda suyun yuzeyine yayilmistir ve buna kara gozyaslari ismi verilmistir. Anit, 2008’de petrol sizintisinin cevresel etkilerini bildiren bir rapor yayinlayan Ulusal Park Servisi ve ABD Donanmasi tarafindan ortaklasa yonetilmistir. Ancak bugune kadar, buyuk olcude gemi enkazinin Ulusal Tarihi Donum Noktasi statusu nedeniyle sizintiyi azaltmak icin hicbir adim atilmamistir.

Argo

Ekim 1937 yilinda tank mavnasi Argo, siddetli bir firtina sirasinda Sandusky, Ohio’nun kuzeydogusundaki Erie Golu’nde batmistir. 200.000 galondan fazla ham petrol ve benzol (boya tinerine benzer bir kimyasal) ile yuklu enkaz yaklasIk 80 yil bulunamamistir. Bu sure zarfinda, muhtemelen battigi yerin yakininda su uzerinde yagli bir parlaklik olduguna dair tekrarlanan raporlar yayinlanmistir. Bu nedenle NOAA, Argo’yu Buyuk Goller’deki en riskli bes batik arasinda siralayarak listesine dahil etmistir.
2015 yilinda, bir gemi enkazi avcisi Argo’yu bulmus, bolgede guclu bir solvent kokusu ve su yuzeyinde renk degisIkligi oldugunu bildirmis, sahil guvenlik dalgiclari ise hala petrol icerdigini ve benzol sizdirdigini dogrulamislardir. Murettebat yaklasIk 30.000 su ve benzol karisimini cikarmis, ancak gemide hala nelerin kaldigi ve cevre uzerindeki etkisi hakkinda sorular devam etmektedir.


Joseph M. Cudahy
Mayis 1942 yilinda Joseph M. Cudahy, MeksIka Korfezi’nde Napoli, Florida’nin yaklasIk 125 mil batisinda bir Alman denizaltisi tarafindan torpido atilmistir. Teksas’tan Pensilvanya’ya giden tanker 300.000 galondan fazla petrol tasirken, yanmis ve battigi icin 3 subay ve 24 murettebat olmus, kalan 10 murettebat kurtarilmistir.
Joseph M. Cudahy oldugu tahmin edilen bir enkaz, tankerin kimligi hicbir zaman kesin olarak tespit edilememesine ragmen, okyanus tabaninda dustugu bildirilen yerin yaklasIk 145 fit altindadir. Dalgiclar ve kayikcilar, yillardir orada, firtinalardan sonra ve dalgiclar batik enkaza girdikten sonra daha da kotulesen yuzey petrol birikintilerini gormuslerdir. NOAA, Joseph M. Cudahy’yi gemide hala ne kadar petrol oldugunu ve cevresel riskleri azaltmak icin disari cekmenin mumkun olup olmayacagini belirlemek icin daha fazla degerlendirilmesi gereken 17 batik gemiden biri olarak secmislerdir.


W.E. Hutton
Dunya Savasi doneminden kalma bir buhar tankeri olan W.E. Hutton, Mart 1942’de bir torpido tarafindan Kuzey Carolina kiyilarinda batmistir. Sahil Guvenlik, Kuzey Carolina’daki bir balikcidan okyanus yuzeyi ve Cape Lookout’un birkac mil aciginda kara kurelerin yukseldigini bildiren haberle bunu ogrenmistir. Alanin ust tarafindaki yagli parlaklik petrolun varligini dogrulamis ve sizintinin izi W.E. Hutton’a kadar takip ettigi bildirilmistir.
Batan 10 Geminin EnkaziDaha once NOAA, tankerin battiginda gemide bulunan 2,7 milyon galon isitma yagi icermedigini varsaymistir. Fakat sahil guvenlik dalis yaptiginda bu tankerin paslanan govdesinde petrol sizdiran yaklasIk parmak buyuklugunde bir delik tespit edilmistir. Delik onarilmis ve gemide hala bilinmeyen miktarda petrol bulunmaktadir. Muhurlu tanker, petrol sizintisinin yeniden devam etmesi durumunda izlenecek gemi enkazlari listesinde yer almaktadir.


Coimbra
New York’tan Ingiltere’ye gitmekte olan 3 milyon galondan fazla yaglama yagi tasiyan tanker Coimbra, Ocak 1942 yilinda bir Alman denizaltisi tarafindan torpidolanmistir. Gemi uc parcaya ayrilmis ve Long Island kiyilarinda batmasi sonucu kaptan ve 30’dan fazla murettebat olmustur. Patlama o kadar buyuktur ki, 27 mil uzaktaki Long Island sakinleri dahi alevleri gormustur.
Geminin petrol yukunun cogunu yakmis olan siddetli patlamaya ragmen, yillar boyunca Long Island sahillerinde birkac gizemli petrol sizintisi ve katran toplarinin kiyiya vurdugu olaylar yasanmistir. Bircok uzman, hala bir milyon galondan fazla petrol icerebilen Coimbra’nin muhtemel suclu olduguna inanmaktadir. Bu nedenle NOAA, batik gemiyi 36 en yuksek riskli enkazi arasinda siralamaktadir ve daha fazla degerlendirilmesi gereken 17 batik gemi listesine dahil edilmistir.



Edmund Fitzgerald
1975 yilinda Superior Golu’ndeki bir firtina sirasinda Edmund Fitzgerald’in batmasi, 20. yuzyilin en unlu batiklarindan biridir. Superior, Wisconsin’den Detroit, Michigan’a 26.000 ton demir cevheri peleti tasiyan yuk gemisi, yuksek dalgalara ve siddetli ruzgarlara yenik dustukten sonra ikiye ayrilmistir. Ancak hicbir imdat cagrisi yapilmamis ve 29 murettebat uyesinin hepsinin cesetleri hicbir zaman bulunamamistir.
Edmund Fitzgerald potansiyel tehditleri NOAA listede bes Great Lakes batiklardan biridir. Orta kirlilik riski olarak siniflandirilmistir ve simdiye kadar herhangi bir petrol sizintisi rapor edilmemistir. Ancak bircok uzman, yakit kaynagi olarak tasidigi yuksek derecede tahrip edici, agir dereceli yagin hala 50.000 galondan fazla icerebilecegine inanmaktadir.


Jacob Luckenbach
Jacob Luckenbach, Temmuz 1953 yilinda zayif gorus nedeniyle baska bir gemiyle carpistiktan sonra Kaliforniya kiyilarinda batan bir yuk gemisidir. 457.000 galon petrol de dahil olmak uzere Kore’deki savas cabasi icin malzemelerle donatilmistir. Tum murettebat guvenli bir sekilde kurtarilmis olsa da, gemi enkazi, aralikli petrol sizintilari nedeniyle hala maliyetli oldugunu kanitlamistir.
Gizemli petrol sizintilari, 1990 ve 2003 yillari arasinda 50.000’den fazla kusun olumuyle sonuclanmistir. 2002 yilinda, kuslarin yollarini arastirdiktan ve okyanus akintilarini inceledikten sonra, arastirmacilar, kaynak olarak Jacob Luckenbach’a odaklanmislardir. Yuk gemisi yillardir petrol sizdirmis ve bu da okyanusa yaklasIk 300.000 galon girmesine neden olmustur. Buna karsilik, ABD Sahil Guvenlik, gemiden petrol cekmek icin 20 milyon dolarlik bir proje uygulanmistir. Buyuk olcude basarili olmasina ragmen, arastirmacilar 2016 yilinda yeni petrol sizintisi belirtileri kesfetmisler, bu muhurlu geminin tekrar sizinti yaptiginin kanitidir.

George MacDonald
Batan 10 Geminin EnkaziGeorge MacDonald, 1960 yilinda buyuk bir mekanik arizadan sonra Atlantik Okyanusu’nda batan bir tanker gemisidir. Arastirmacilar tankerin Georgia, Savannah’dan yaklasIk 165 mil uzakta battigini tahmin etse de, enkazin yeri hicbir zaman bulunamamistir. Gemide 4 milyon galondan fazla petrolle Teksas’tan New York’a seyahat etmistir. Gemi su alip batmaya basladiginda, tum murettebat guvenli bir sekilde kurtarilmis ve kaptan gemiyi kurtarmak icin bazi yakit rezervlerini bosaltmaya baslamistir.


Ikinci Dunya Savasi’ndaki bircok gemi enkazinin aksine, George MacDonald’in batmasi nispeten bariscildir ve arastirmacilar geminin okyanus tabaninda tek parca halinde yattigina ve yakitin hala gemide olabilecegine inanmaktadir. NOAA, geminin yerini tespit etmeye ve gizemli petrol sizintilari icin bolgeyi incelenmesini onermistir.

RW Gallagher
RW Gallagher 1942 yilinda batan bir tanker gemisi, torpidolanmis ve Louisiana kiyisina yakin MeksIka Korfezi’nde Alman U-botlari tarafindan batirilmistir. Carpmanin ardindan gemi alev almis ve 10 murettebat hayatini kaybetmistir. Tarihi belgelere gore, enkaz ve buyuk bir petrol sizintisi 1944 yilinda ABD Donanmasi tarafindan bulunmustur.
Arastirmacilar, olumunun siddetli dogasi nedeniyle, gemideki 3,4 milyon galon yakitin cogunun zaten okyanusa sizdigina inanmaktadir. Bununla birlikte diger faktorler, gemi enkazinin hala petrol icerdigi anlamina gelebilir. NOAA’ya gore, RW Gallagher, o zamanlar petrol iceren 24 ayri bolmeye sahip cok az tankerden biridir ve bu, bolmelerin bazilarinin torpidolar tarafindan hasar gormemis olma ihtimalini artirir. Buna ek olarak, gemi asagidan yukariya batmis ve ters yon muhtemelen govdenin altinda petrol tutmus durumdadir.


ALİNTİ ~
Petrol tankerlerini veya sondaj kulelerini iceren kazalar, buyuk petrol sizintilarina neden olabilirken uluslararasi haberlere konu olur. Ancak bunlar dunya okyanuslarindaki tek petrol kirliligi kaynagi degildir. Ulusal Okyanus ve Atmosfer Idaresi (NOAA) tarafindan yayinlanan 2013 tarihli bir rapora gore, ABD sularinda petrol sizintilari nedeniyle ciddi cevre sorunu olusturan en az 87 batik gemi vakasi vardir. Gecen yuzyilda cesitli noktalarda batan bu gemiler, hala arizalanma riskiyle karsi karsiya olan asinmis tanklarda tutulan milyonlarca galon petrol barindirir.
Pearl Harbor’daki USS Arizona gibi bu batik gemilerden bazilari hala petrol sizdirmaya devam etmektedir. Jacob Luckenbach gibi digerleri, petrolu cikarma ve gemideki delikleri acma girisimlerine ragmen, yillar icinde ara sira petrol sizdirmaya devam etmistir. Bircogu, henuz petrol sizdirmamis, ancak yaslari ve gemideki genis petrol rezervleri nedeniyle bunu yapmakla tehdit eden II. Dunya Savasi donemi tankerleridir. Tasidiklari petrol nedeniyle cevreyi tehdit edebilecek 10 gemi enkazi vardir ve bunlar asagidaki gibidir:


Gulfstate
NOAA’nin listesindeki en yuksek riskli batik olarak adlandirilan tanker Gulfstate, Nisan 1943 yilinda bir Alman denizaltisi tarafindan torpido atilmis ve Florida Keys aciklarinda okyanus yuzeyinin 2.900 fit altina batmistir, ayrica 40’tan fazla murettebat olmustur.
Galveston, Texas’tan Portland, Maine’e giden gemi hicbir zaman bulunamamistir, ancak arastirmacilar gemide hala 3,5 milyon galon bunker yagi olabileceginden endiselenmislerdir, bunker yagi buyuk gemilere guc saglamak icin kullanilan agir, oldukca kirletici petrol turudur. Bir sizinti yalnizca Florida’nin mercan resiflerini ve deniz yasamini tehdit etmekle kalmaz, ayni zamanda Kuzey Carolina’nin Dis Bankalari kadar kuzeydeki kiyi topluluklarini da tehdit eder. NOAA, durumunu belirlemek ve iceride ne kadar petrol kaldigini ogrenmek icin geminin yerinin tespit edilmesini onermistir.



USS Arizona
Batan 10 Geminin Enkazi7 Aralik 1941 sabahi, USS Arizona bombalanmis ve Pearl Harbor’a surpriz bir Japon saldirisiyla batmistir ve bu gemide 1,5 milyon galon bunker yagi yukludur. Bu yakitin cogu, 1.177 askerin olumune ve iki bucuk gun boyunca yanmasina neden olan atesli patlamada kaybedilmesine ragmen, iceride tahminen 500.000 galon yag kaldigi tahmin edilmektedir.


USS Arizona’nin petrol rezervleri gunde iki ila dokuz litre kadar yavas yavas limana sizmistir. Petrol, Honolulu civarinda bulunan USS Arizona Aniti’nda suyun yuzeyine yayilmistir ve buna kara gozyaslari ismi verilmistir. Anit, 2008’de petrol sizintisinin cevresel etkilerini bildiren bir rapor yayinlayan Ulusal Park Servisi ve ABD Donanmasi tarafindan ortaklasa yonetilmistir. Ancak bugune kadar, buyuk olcude gemi enkazinin Ulusal Tarihi Donum Noktasi statusu nedeniyle sizintiyi azaltmak icin hicbir adim atilmamistir.

Argo

Ekim 1937 yilinda tank mavnasi Argo, siddetli bir firtina sirasinda Sandusky, Ohio’nun kuzeydogusundaki Erie Golu’nde batmistir. 200.000 galondan fazla ham petrol ve benzol (boya tinerine benzer bir kimyasal) ile yuklu enkaz yaklasIk 80 yil bulunamamistir. Bu sure zarfinda, muhtemelen battigi yerin yakininda su uzerinde yagli bir parlaklik olduguna dair tekrarlanan raporlar yayinlanmistir. Bu nedenle NOAA, Argo’yu Buyuk Goller’deki en riskli bes batik arasinda siralayarak listesine dahil etmistir.
2015 yilinda, bir gemi enkazi avcisi Argo’yu bulmus, bolgede guclu bir solvent kokusu ve su yuzeyinde renk degisIkligi oldugunu bildirmis, sahil guvenlik dalgiclari ise hala petrol icerdigini ve benzol sizdirdigini dogrulamislardir. Murettebat yaklasIk 30.000 su ve benzol karisimini cikarmis, ancak gemide hala nelerin kaldigi ve cevre uzerindeki etkisi hakkinda sorular devam etmektedir.


Joseph M. Cudahy
Mayis 1942 yilinda Joseph M. Cudahy, MeksIka Korfezi’nde Napoli, Florida’nin yaklasIk 125 mil batisinda bir Alman denizaltisi tarafindan torpido atilmistir. Teksas’tan Pensilvanya’ya giden tanker 300.000 galondan fazla petrol tasirken, yanmis ve battigi icin 3 subay ve 24 murettebat olmus, kalan 10 murettebat kurtarilmistir.
Joseph M. Cudahy oldugu tahmin edilen bir enkaz, tankerin kimligi hicbir zaman kesin olarak tespit edilememesine ragmen, okyanus tabaninda dustugu bildirilen yerin yaklasIk 145 fit altindadir. Dalgiclar ve kayikcilar, yillardir orada, firtinalardan sonra ve dalgiclar batik enkaza girdikten sonra daha da kotulesen yuzey petrol birikintilerini gormuslerdir. NOAA, Joseph M. Cudahy’yi gemide hala ne kadar petrol oldugunu ve cevresel riskleri azaltmak icin disari cekmenin mumkun olup olmayacagini belirlemek icin daha fazla degerlendirilmesi gereken 17 batik gemiden biri olarak secmislerdir.


W.E. Hutton
Dunya Savasi doneminden kalma bir buhar tankeri olan W.E. Hutton, Mart 1942’de bir torpido tarafindan Kuzey Carolina kiyilarinda batmistir. Sahil Guvenlik, Kuzey Carolina’daki bir balikcidan okyanus yuzeyi ve Cape Lookout’un birkac mil aciginda kara kurelerin yukseldigini bildiren haberle bunu ogrenmistir. Alanin ust tarafindaki yagli parlaklik petrolun varligini dogrulamis ve sizintinin izi W.E. Hutton’a kadar takip ettigi bildirilmistir.
Batan 10 Geminin EnkaziDaha once NOAA, tankerin battiginda gemide bulunan 2,7 milyon galon isitma yagi icermedigini varsaymistir. Fakat sahil guvenlik dalis yaptiginda bu tankerin paslanan govdesinde petrol sizdiran yaklasIk parmak buyuklugunde bir delik tespit edilmistir. Delik onarilmis ve gemide hala bilinmeyen miktarda petrol bulunmaktadir. Muhurlu tanker, petrol sizintisinin yeniden devam etmesi durumunda izlenecek gemi enkazlari listesinde yer almaktadir.


Coimbra
New York’tan Ingiltere’ye gitmekte olan 3 milyon galondan fazla yaglama yagi tasiyan tanker Coimbra, Ocak 1942 yilinda bir Alman denizaltisi tarafindan torpidolanmistir. Gemi uc parcaya ayrilmis ve Long Island kiyilarinda batmasi sonucu kaptan ve 30’dan fazla murettebat olmustur. Patlama o kadar buyuktur ki, 27 mil uzaktaki Long Island sakinleri dahi alevleri gormustur.
Geminin petrol yukunun cogunu yakmis olan siddetli patlamaya ragmen, yillar boyunca Long Island sahillerinde birkac gizemli petrol sizintisi ve katran toplarinin kiyiya vurdugu olaylar yasanmistir. Bircok uzman, hala bir milyon galondan fazla petrol icerebilen Coimbra’nin muhtemel suclu olduguna inanmaktadir. Bu nedenle NOAA, batik gemiyi 36 en yuksek riskli enkazi arasinda siralamaktadir ve daha fazla degerlendirilmesi gereken 17 batik gemi listesine dahil edilmistir.



Edmund Fitzgerald
1975 yilinda Superior Golu’ndeki bir firtina sirasinda Edmund Fitzgerald’in batmasi, 20. yuzyilin en unlu batiklarindan biridir. Superior, Wisconsin’den Detroit, Michigan’a 26.000 ton demir cevheri peleti tasiyan yuk gemisi, yuksek dalgalara ve siddetli ruzgarlara yenik dustukten sonra ikiye ayrilmistir. Ancak hicbir imdat cagrisi yapilmamis ve 29 murettebat uyesinin hepsinin cesetleri hicbir zaman bulunamamistir.
Edmund Fitzgerald potansiyel tehditleri NOAA listede bes Great Lakes batiklardan biridir. Orta kirlilik riski olarak siniflandirilmistir ve simdiye kadar herhangi bir petrol sizintisi rapor edilmemistir. Ancak bircok uzman, yakit kaynagi olarak tasidigi yuksek derecede tahrip edici, agir dereceli yagin hala 50.000 galondan fazla icerebilecegine inanmaktadir.


Jacob Luckenbach
Jacob Luckenbach, Temmuz 1953 yilinda zayif gorus nedeniyle baska bir gemiyle carpistiktan sonra Kaliforniya kiyilarinda batan bir yuk gemisidir. 457.000 galon petrol de dahil olmak uzere Kore’deki savas cabasi icin malzemelerle donatilmistir. Tum murettebat guvenli bir sekilde kurtarilmis olsa da, gemi enkazi, aralikli petrol sizintilari nedeniyle hala maliyetli oldugunu kanitlamistir.
Gizemli petrol sizintilari, 1990 ve 2003 yillari arasinda 50.000’den fazla kusun olumuyle sonuclanmistir. 2002 yilinda, kuslarin yollarini arastirdiktan ve okyanus akintilarini inceledikten sonra, arastirmacilar, kaynak olarak Jacob Luckenbach’a odaklanmislardir. Yuk gemisi yillardir petrol sizdirmis ve bu da okyanusa yaklasIk 300.000 galon girmesine neden olmustur. Buna karsilik, ABD Sahil Guvenlik, gemiden petrol cekmek icin 20 milyon dolarlik bir proje uygulanmistir. Buyuk olcude basarili olmasina ragmen, arastirmacilar 2016 yilinda yeni petrol sizintisi belirtileri kesfetmisler, bu muhurlu geminin tekrar sizinti yaptiginin kanitidir.

George MacDonald
Batan 10 Geminin EnkaziGeorge MacDonald, 1960 yilinda buyuk bir mekanik arizadan sonra Atlantik Okyanusu’nda batan bir tanker gemisidir. Arastirmacilar tankerin Georgia, Savannah’dan yaklasIk 165 mil uzakta battigini tahmin etse de, enkazin yeri hicbir zaman bulunamamistir. Gemide 4 milyon galondan fazla petrolle Teksas’tan New York’a seyahat etmistir. Gemi su alip batmaya basladiginda, tum murettebat guvenli bir sekilde kurtarilmis ve kaptan gemiyi kurtarmak icin bazi yakit rezervlerini bosaltmaya baslamistir.


Ikinci Dunya Savasi’ndaki bircok gemi enkazinin aksine, George MacDonald’in batmasi nispeten bariscildir ve arastirmacilar geminin okyanus tabaninda tek parca halinde yattigina ve yakitin hala gemide olabilecegine inanmaktadir. NOAA, geminin yerini tespit etmeye ve gizemli petrol sizintilari icin bolgeyi incelenmesini onermistir.

RW Gallagher
RW Gallagher 1942 yilinda batan bir tanker gemisi, torpidolanmis ve Louisiana kiyisina yakin MeksIka Korfezi’nde Alman U-botlari tarafindan batirilmistir. Carpmanin ardindan gemi alev almis ve 10 murettebat hayatini kaybetmistir. Tarihi belgelere gore, enkaz ve buyuk bir petrol sizintisi 1944 yilinda ABD Donanmasi tarafindan bulunmustur.
Arastirmacilar, olumunun siddetli dogasi nedeniyle, gemideki 3,4 milyon galon yakitin cogunun zaten okyanusa sizdigina inanmaktadir. Bununla birlikte diger faktorler, gemi enkazinin hala petrol icerdigi anlamina gelebilir. NOAA’ya gore, RW Gallagher, o zamanlar petrol iceren 24 ayri bolmeye sahip cok az tankerden biridir ve bu, bolmelerin bazilarinin torpidolar tarafindan hasar gormemis olma ihtimalini artirir. Buna ek olarak, gemi asagidan yukariya batmis ve ters yon muhtemelen govdenin altinda petrol tutmus durumdadir.


ALİNTİ ~


Bizde Mutsuz Olalim ~
 

Yer İmleri

Etiketler
batan, enkazi, geminin

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:04.